پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
08 فروردين 1399 - 16:26
خبر

آمریکا از عربستان خواست تا از اوپک خارج شود

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا تهدید کردند در صورت عدم خروج عربستان از سازمان اوپک، حمایت‌های آمریکا از ریاض متوقف خواهد شد
کد خبر : 5741

پایگاه رهنما:

 

به نقل از القدس العربی، جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا از عربستان خواستند سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) را ترک کرده و به جای آن به یک "نیروی آزاد بازار انرژی" تبدیل شود.

در همین راستا 6 عضو کنگره در نامه‌ای به مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از وی خواستند این مساله را به سعودی‌ها اطلاع دهد.
در این نامه آمده که سازمان اوپک به یادگاری از گذشته تبدیل شده و عربستان را وادار به تحمل سهم بیشتر از تولید می‌کند.
قانونگذاران  از عربستان خواسته‌اند آمریکا را در پروژه‌های زیر ساختی در بخش انرژی مشارکت دهد و گفته‌اند که ریاض باید با آمریکا برای متعادل کردن قیمت نفت همکاری کند.
این نامه در حالی ارسال شده که عربستان تولید نفتش را افزایش داده است که این مسله به کاهش قیمت‌ها منجر شده که بر تولیدکنندگان آمریکا تاثیر دارد.
اعضای کنگره آمریکا به عربستان هشدار داده‌اند در صورت مخالفت با این طرح کمک‌های آمریکا به ریاض قطع خواهد شد.

در شرایطی که بروز بحران کرونا و کاهش جهانی تقاضا در بازار نفت و ناتوانی کشورهای عمده تولیدکننده نفت در رسیدن به توافقی برای کاهش تولید منجر به سقوط شدید قیمت نفت شده است در میانه این جنگ نفتی روز چهارشنبه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا فاش کرد که در مورد این مساله با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی‌ها گفتگو کرده است. محتوای دقیق این مذاکره و یا به عبارت بهتر انتظارات واشنگتن از ریاض اعلام نشده و صرفا مورگان اورتاگس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای که در وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر شد ، اذعان نموده که پمپئو در این تماس تلفنی بر ضرورت نقش آفرینی ریاض برای حفظ ثبات در بازار انرژی تأکید کرده است

منبع: الوقت

ارسال نظرات